Olin jo päättänyt sen. Kun taas olisi vuosittainen gynegologilla käynti, kysyisin mahdollisuuksiani rintojen pienennys leikkaukseen, reduktioplastiaan. Kun kaikki muut tutkimukset oli tehty ja oli rintojen vuoro, otin asian puheeksi. 

Gynegologini mittasi rinnat ja kaulakuopasta nänniin oli minulla molemmissa yli 30cm joten siitä tuli pisteytykseen 60p. 10p. sain niska-hartiaseudun oireista, 10 koska painoindeksini on 30, samoin toimintakyvyn rajoittamisesta sain samaiset 10p. eli yhteensä 80p. Leikkaukseen päästäkseen täytyy ylittää 50p. raja. Minulla on ylipainoa, ja BMI on 30, mikä voi olla esteenä leikkaukseen pääsemiseen.

Gynegologini laittoi lähetteen sairaalaan ja muutamassa viikossa tulikin aika poliklinikalle. Tässä kohtaa alkoi jännittämään.

Plastiikkakirurgi oli erittäin miellyttävä nainen, hän kertoi riskeistä joita leikkauksessa on. Sanoi myös tuosta painoideksistä, mutta sanoi että leikataan, jos olen itse sitä mieltä.

Ihanaa! Minä pääsen leikkaukseen. Tieni kohti pienepiä rintoja voi alkaa.

Tarkoituksenani on keventää ruokavaliolla muutamia kiloja pois, aikaa tässä varmaankin on. Leikkaus on kiireetön, niinpä puolenvuoden odotukseen kannattaa varautua. Tervetuloa matkalle mukaan.